Csillogó szemű, tettre kész, türelmetlen és mindig csak egy valamin jár az esze.
Nem, nem egy szerelmes kamaszról beszélek.
Ő bizony a kezdő vállalkozó -korát tekintve nem feltétlenül 20 éves-, aki gyermeki türelmetlenséggel várja, hogy végre megnyithassa a pazar üzletét, elkészüljön az ámulatba ejtő weboldala vagy, hogy végre az ügyfelei elé állhasson a remek szolgáltatásaival. Éjszakai álmaiban csillogó terveket sző a termékpalettájáról, ellenállhatatlan ajánlatokat készít az ideális ügyfeleinek és nem retten meg semmiféle kihívástól. Nem vitás, brainstormingol éjjel-nappal.
A kezdő vállalkozó persze jó esetben realista, így időt szán a pénzügyekre, tudja mi fán terem az üzleti terv és gondosan felméri a piaci igényeket. Tisztában van az alapos felkészülés fontosságával, hisz egy vállalkozás elindítása éppen olyan mint a házépítés. Alapozás nélkül nem lehet falazni.
Eljön az idő és a kezdő vállalkozó szembesül néhány gyakorlati buktatóval. Korábban eszébe sem jutott volna, hogy a könyvelő reszelős hangon mily eszelős kérdéseket tud feltenni. Ha azonban kellőképpen elszánt, a hivatalok morcos ügyintézői sem tudják virágos jókedvét szegni.
A csillogó szemű vállalkozó tehát megnyitja az üzletét és élesíti a webshopját. Az első kuncsaftok pénztárcái megnyílnak a kasszánál, ennek örömére ő jogosan pezsgőt bont.
Elérkezik a szorgos hétköznapok időszaka, de ő ezt egyáltalán nem bánja. A hétfő a kedvenc napja és teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy minél több elégedett ügyfelet -adott esetben klienset- szolgálhasson ki. Ő maga egy személyben a sales, a marketing, az ügyfélszolgálat és természetesen a menedzser, karmester üzemmódban.
ÉS MOST álljunk meg egy pillanatra.
Látott már valaki túlterhelt vállalkozót? Én láttam. Ő az, aki mindent egymaga akar elvégezni.
Sokáig gondolkodtam azon, mi lehet ennek az oka. Két magyarázatot találtam.
A jelenség egyik oka a szocializáció. Sokak szerint ciki ugyanis segítséget kérni. Ilyenkor tör utat magának a majd én megmutatom vagy az én akkor is megcsinálom attitüd.
A másik ok pedig a félelem. A bizalomhiányból fakadó félelem. Abból a téves rögeszméből kindulva, hogy egy külsős -legyen az akár szakember- nem tud belebújni a mi bőrünkbe vagyis a fejünkbe, ergo nem végezhet tökéletes munkát.
Milyen óriási csapdába esik az, aki magára aggatja a két lábon járó ezermester szerepét?
-
Csúnyán elaprózza magát és idő előtt a kimerültség tüneteit élvezheti.
-
Naponta veti szét a düh, hogy a saját határidőnaplóját sem tudja betartani.
-
A konkurencia 4G sebességgel körözi le és ő ezt tehetetlenül nézi.
-
Összeszorul a gyomra, látván hogy a családja fényévekre távolodik el tőle.
Mi a megérdemelt jutalma annak a vállalkozónak, aki veszi a bátorságot és mer feladatokat delegálni?
-
Megmenekül a káosztól és teljes gőzzel az üzlet irányítására tud koncentrálni.
-
Azzal foglalkozik, ami a feladata: Eredményesen gyarapítja az ügyfelei számát, és ettől a pénztárcája is vastagszik.
-
Kisimult ráncokkal, nyugalomban halad előre és innovál.
-
Mosolygósan fogadja az ügyfeleit, az alkalmazottai keresik a társaságát.
-
Végre eltölthet egy hosszú hétvégét a családjával, folyamatos telefoncsörgés nélkül.
Minden vállalkozó vágya, hogy -rajta kívül- a vevői is bolonduljanak a termékéért.
Ha Te is szembesültél már a realitással, hogy a kommunikáció elemi fontosságú a terméked vagy a szolgáltatásod prezentálásában, de többször elakadtál és tanácsot kérnél,
Ha Téged is frusztrál a probléma, hogyan szólítsd meg az ügyfeleidet és kelts bizalmat magadat is bemutatva,
Ne érd be azzal, hogy a termékelőnyökről beszélsz! Azt mutasd meg a vásárlóidnak, milyen pozitív következménye lesz az életükben, ha a Te portékádat használják. Ehhez általában sokat kell agyalni, főleg, ha szórakoztatni és nem untatni akarod őket.
Ha szeretnéd a terméked nélkülözhetetlenségét kommunikálni a vevőid felé, de nem tudod, hogyan fogalmazd meg, akkor ITT megtalálsz.
Mert mi lehet az egyik legnagyobb kommunikációs hiba? Ha a vállalkozás egy suta szöveg miatt nem tudja tisztességes áron eladni a termékét.